Občinska celostna prometna strategija

Nov 13, 2025 | Občina občanom

Občinska celostna prometna strategija

Občinski svet Občine Logatec je na 18. redni seji, dne 13. 11. 2025, sprejel Občinsko celostno
prometno strategijo Občine Logatec (v nadaljevanju OCPS), s tem pa je občina pridobila aktualen strateški dokument, v katerem je opredeljeno trajnostno načrtovanje prometa, ki bo občini prineslo visoko kakovost življenja in boljše pogoje za razvoj.

Namen OCPS je vzpostavitev trajnostnega načrtovanja prometa v posameznih občinah s
pomočjo izdelanega temeljnega strateškega dokumenta, tj. občinske celostne prometne
strategije, kot jo opredeljujeta 21. člen Zakona o celostnem prometnem načrtovanju (Uradni
list RS, št. 130/22 in 22/25) in Pravilnik o vsebini, obliki, načinu priprave, odstotku in višini
sofinanciranja občinskih celostnih prometnih strategij, načinu spremljanja in merilih za presojo kakovosti, enotnih kazalnikih, metodologiji ter o informacijski podpori in poročanju (Uradni list
RS, št. 76/2023 in 109/2023).

 Sprememba potovalnih navad
OCPS obravnava specifične lokalne izzive prometa v podrobnem merilu, kot tudi potrebe
deležnikov in različnih segmentov javnosti iz lokalnega okolja. Namen OCPS je sprememba
potovalnih navad v občinah in izboljšanje pogojev za hojo, kolesarjenje, javni prevoz ter
alternativnih oblik mobilnosti zaradi zmanjšanja obsega osebnega motornega prometa. Velik
delež poti prebivalcev pa ne poteka le znotraj meja občin, ampak se začne ali konča zunaj teh,
zato je predvideno sodelovanje s sosednjimi občinami in usklajevanje posameznih OCPS o
zadevah skupnega interesa (kot npr. javni prevoz, izposoja javnih koles, souporaba vozil,
izvedba ukrepov na infrastrukturi, financiranje ukrepov ipd.).

Izboljšanje kakovosti bivanja prebivalcev in razvojnih možnosti občine
Strateško urejanje področja prometa s pomočjo instrumenta, kot je OCPS, ne prinaša zgolj
bolje izkoriščene prometne infrastrukture, nižjih stroškov za mobilnost v proračunih prebivalcev
in organizacij v občini, manjših zastojev, učinkovitejših naložb, večjega zadovoljstva
prebivalcev ter manjšega onesnaženja, celostna obravnava prometa prinaša tudi merljivo
izboljšanje kakovosti bivanja prebivalcev in povečanje možnosti občine za uspešen razvoj.
Ključni cilji celostnega prometnega načrtovanja so zlasti podpiranje dolgoročnega razvoja
prometa, okolju prijaznejših oblik mobilnosti, spodbujanje socialne kohezije, zmanjševanje

regionalnih razlik v povezljivosti oziroma prometni dostopnosti, izboljšanje učinkovitosti
prometnega sistema in njegovih podsistemov, učinkovitejše upravljanje prometnega
povpraševanja, izboljšanje kakovosti prometnih omrežij in nasploh zmanjšanje negativnih
učinkov prometa na okolje, prostor in zdravje.

Proces spreminjanja načina dela in drugačen pristop k reševanju prometnih izzivov sta
bistvena za celostne spremembe prometnega načrtovanja občin v korist trajnostnih oblik
mobilnosti, kar se bo odražalo tako na ravni urejenosti naselij, ki bodo postala bolj prijazna
pešcem, kolesarjem in uporabnikom javnega prevoza, kot na ravni spreminjanja potovalnih
navad občanov, ki bodo na račun manjše uporabe avtomobilov prispevali k večjemu deležu
trajnostnih oblik mobilnosti.

Logatec v konzorciju z Idrijo in Cerknim

Občina Logatec se je skupaj z Občino Idrija in Občino Cerkno povezala v konzorcij za
sodelovanje v postopku priprave OCPS. Občina Logatec je po pooblastilu Občine Idrija in
Občine Cerkno v februarju izvedla javno naročilo za izdelavo treh OCPS za vsako posamezno
občino, ter posamezne zadeve skupnega interesa vseh treh vključenih občin. Financiranje
izdelave OCPS je v celoti predvideno iz sredstev Javnega razpisa za sofinanciranje občinskih
celostnih prometnih strategij (oznaka: JR OCPS), ki ga je objavilo Ministrstvo RS za okolje, podnebje in energijo.

Občine, ki bodo imele v skladu s pogoji in zahtevami predmetnega javnega razpisa in v njem
navedenih podlag izdelano in potrjeno OCPS, bodo lahko kandidirale za javna sredstva, ki se
bodo dodeljevala za izvedbo infrastrukturnih in drugih ukrepov na področju trajnostne
mobilnosti, kot so opredeljeni v Programu evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027
v Sloveniji (PEKP 21–27) ter morebitnih drugih programskih dokumentih in drugih podlagah za
črpanje evropskih ali nacionalnih sredstev.

Občinska uprava